خدا رو هفت بار به نام امام جواد قسم ميدم مشکلم حل ميشه .
ان شاءلله خدا دريچه هاي دانششو به روي ما باز کنه .
آمين
****************
در محضر آیت الله کشمیری:
بسیار دیده و شنیده شده که افراد برای امور مادی،
مانند خرید خانه و ماشین و رزق و ازدواج
از وی راهنمایی میخواستند،
آیت الله کشمیری در جواب می فرمود:
سوره یس بخوانید و ثواب آنرا به امام جواد تقدیم کنید ،
حاجت شما را خواهند داد.
گاه امر میکرد صلوات برای حضرتش هدیه کنند
و آنرا در توسل به این امام کریم مجرب میدانست.
روح و ریحان ص 93
..............................
یادمون باشه و هست که منظور شیعیان از توسل این نیست که ما از اماممون میخوایم که دعاهامونو براورده کنه،بلکه منظورمون اینه که امامان یا پیامبران که بیشتر مورد توجه خداهستند، از خدا درخواست کنن که حاجات ما براورده بشه..
این روزها، آسمان مدینه دیگر بار، در پس غروب غم، کز کرده است. بقیع، دوباره سیاه پوشیده است. و باز زخمی عمیق بر جگر شیعه.
این بار، پنجمین ناخدای کشتی ایمان، او که دریا دریا علم، از سینه اش جاری بود و واژه واژه عشق، از نگاهش سرازیر، او که از کلامش وحی می جوشید و از زبانش باران حدیث می بارید، چهره در خاک کشیده است؛ مظلوم و غریب.
نمی دانم چرا سرنوشت اهل بیت رسول صلی الله علیه و آله وسلم را با اشک و خون گره زده اند؟
کوچک بودی که عطش و آتش کربلای بزرگ جدت را دیدی و با آن نگاه کودکانه گریستی؛ آن هنگام که پدرانت را تشنه کام به خاک و خون کشیدند.
سر حسین علیه السلام را بر فراز نیزه ها به تماشا نشستی، تا به وقتش مراسم مرثیه خوانی صحرای عرفات را برای افشاگری بنی امیه وصیت کنی. ماندی تا دردها را روایت کنی و حدیث زخم بگویی.
فقه، تا همیشه وام دار روایت توست. دین، تا هماره مدیون مجاهدت توست.
و حالا، این تویی که در آغوش پدر سجاده نشینت در گوشه ی بقیع، آرام گرفته ای.
دیگر مدینه صدای نافذ تو را نخواهد شنید.
از این پس، مردم، آرزوی شنیدن فریاد فتوای تو را به گور خواهند برد.
از این پس، هیچ اشکی نخواهد ریخت؛ مگر در پای مظلومیت تو.
از این پس، هیچ آهی از دل بر نخواهد خاست؛ مگر در نفرین آنان که جانت را به زهر کینه ستاندند.
از این پس، همه ی مرثیه ها، اندوه تو را به سوگ می نشینند.
اینک با این چشم گریان، با این دل آتشین و بی کران اندوه، با این جان سوخته و این جهان ماتم، چه کنیم؟! با این روزهای تیره تر از شب چه بگوییم؟!
ای شب! کاش آن فاجعه را در سیاهی دل خود پنهان می کردی و بر دل هامان، داغی دیگر به امانت نمی گذاشتی! کاش آن حادثه را به چشم نمی دیدیم!
اینک مرا به حال دلم واگذارید! بگذارید اندوه این سال های غربت را پشت دیوار غریب و سوخته ی بقیع بگریم.
بگذارید مزار با خاک یکسان امام باقر علیه السلام را، با نم نم باران چشم هایم، به طواف بنشینم. رهایم کنید تا زیارت نامه ی سراسر خون فرزندان رسول اللّه صلی الله علیه و آله وسلم را، با آه آتشین، ترجیع وار زمزمه کنم و در التهاب خاکستری رنگ فراق امام بسوزم.
دیگر هیچ مرهمی، زخم های دلم را درمان نمی کند و با هیچ نوازشی آرام نمی شوم.
در مصیبتی چنین جانسوز، تنها راه چاره اشک است؛ اشک، این چراغ روشن دل، که در تاریکی ها راه را می نمایاند و درد را به صبوری می خواند. آری! اشک، این یگانه دسته گلی که مزارهای بی شمع و چراغ بقیع را آذین بسته است.
آری! بقیع، این نماد مظلومیت شیعه در همیشه ی تاریخ، زیارتگاه دل های عاشقی است که قرار خود را در پس دیوار آن جستجو می کنند؛ آن جا که اشک، اجتناب ناپذیر است و سوختن ناگزیر.
علی خیری
.............
امروز رنج دیگر و پائیز دیگری ست افسانه ی غریب و غم انگیز دیگری ست
قبل ازهرچیزی این گلها تقدیم بهمه مخاطبان همسفر وشب وصل
بعد ازمدتی مطلب گذاری در وب شب وصل برگشتیم ب همسفر.
کسانی که مارو با شب وصل لینک کردن،نیازی نیست که ادرس رو عوض کنن،چون خودشون از شب وصل به همسفر منتقل میشن.
متشکرم ازدو نفر،هم از یکی از نویسندگان وب ک ادرس رو گرفته بودن تا شخص دیگه ای برنداره..وهم از دوستم که با یک ترفندی ک بعدا شاید گذاشتم در وب،تونستم تعدادی از مطالب وب همسفرو که توسط خودم و نویسندهها گذاشته شده بودن، پیداکنم.خیلی خیلی وقت گیرهست..همش رو نتونستم بیابم.ولی سعی میکنم ک مجددا بذارم تووب ،و اگرهم مطلب توسط نویسنده ای بود بااسم خودشون بذارم.گرچه نوشته بعضی ازنویسندههای خوب وب همسفرو هنوز تو اون گشتو گذارها پیدانکردم،وازاین بابت ازشون عذرمیخوام..در کل ازهمه نویسندهها بخاطر پاک شدن مطالبشون عذرمیخوام.. از کسایی که ما تو پیونداشون هستیم و اونا نیستن هم عذرمیخوام.سعی میکنم پیوندهاروهم درست کنم..
تعدادی از لینکها(صفحات وب)همسفر رو میذارم تو ادامه مطلب+هم لینکی هامونو..
ویژه خواهران و برادران اهل سنت- بسیاری از ما انسان ها گاهی خطا میکنیم و خود را معصوم نمیدانیم و قائل به ممکن الخطا بودن انسان ها هستیم . خوب این انسان خطاکار گاهی اوقات در منجلاب گیر میکند تنها راه خروجش را درگاه خداوند متعال میبیند زیرا که فطرت انسان خداجویی است . و راه ورود و خروج از همه چیز خدا است . پس به سوی او حرکت میکند. اما مشکلش که حل شد خدا فراموش می شود و دوباره خطا میکند . اما آیا باز آبرویی نزد خدا دارد ؟
خداوند میگوید اگر هزار بار توبه شکستی باز به سوی من بیا . او ارحم الراحمین است . هرچند بار که توبه شکستی باز به سوی او می روی اما پای رفتن نداری شرمنده و خجلی ، چه میکنی؟
درخانواده وقتی خطایی میکنی به عنوان مثال میگویی به مادر بگویید مرا حلال کند ببخشد . به پدر بگویید منظوری نداشتم . به خواهرم بگویید خوشبختیش آرزویم است . به برادرم بگویید شرمنده اش هستم همیشه. اما چرا خودت این ها را نمیگویی ؟ چرا واسطه؟؟؟
وقتی میخواهی جای بزرگی بروی با شخصی می روی که آن بزرگ را بهتر و بیشتر از تو می شناسد و حرمت و عزت و آبرویی جای او دارد و این ها همه طبیعی است این ها همه ذاتی و فطری است .
پس ایرادی به توسل و شفاعت نمی توان گرفت در تاریخ نمونه بسیار داریم به عنوان مثال:
قال رسول اللَّه صلى الله علیه وآله وسلم : «یشفع یوم القیامة. الانبیاء ثم العلماء ثم الشهداء». (سنن ابن ماجه / 2 / 1443)
عوامل شفاعت
الف - سجده ى زیاد؛ قال رسول اللَّه صلى الله علیه وآله وسلم : «... فاعنىّ بكثرة السجود».
شخصى از پیامبر درخواست شفاعت كرد، حضرت فرمود مرا كمك كن به اینكه سجده زیاد انجام دهى. (مسنداحمد/500/3)
ب - یادگیرى قرآن كریم؛ قال رسول اللَّه صلى الله علیه وآله وسلم : «تعلّموا القرآن فانّه شافع لاصحابه یوم القیامة».
قرآن را یاد بگیرید، زیرا در قیامت براى اصحاب خود شفاعت مىكند . (مسند احمد / 5 / 251)
ویژه خواهران و برادران اهل سنت -قیاس طبق نظر علمای بزرگ اهل سنت مورد پذیرش است و این که از علم قیاس ( مقایسه کردن ) یا از علم تمثیل ( مثال زدن ) استفاده شود در بیان موضوعات و شرح و بسط و توضیح مسائل وارده جایز معتبر است.
استفاده از قیاس صحیح پس از روشن شدن علت میان اصل و فرع و نبود فرق آشکار و مخفی و معارض معتبر هیچگونه اشکالی به آن وارد نیست. چنان که ابن تیمیه رحمه الله علیه در (( رساله القیاس)) صفحه (10) می گوید : " قیاس یک واژه کلی است که شامل قیاس صحیح و قیاس فاسد می شود و قیاس صحیح در شریعت اعتبار دارد. "
شاگرد ایشان ابن قیم جوزی رحمه الله علیه در (( اعلام الموقعین)) جلد یک صفحه ( 120 ) می گوید: " اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در مورد استدلال از قیاس ، اتفاق نظر داشتند . قیاس یکی از قواعد شریعت به شمار میرود و هیچ فقهی از آن بی نیاز نخواهد بود . "
ابن عبدالبر در کتاب ارزشمند خود (( جامع البیان العلم و فضله)) جلد 2 صفحه (172) می گوید: " ای برادر ! بر تو است که اصول را فراگیری و به آن توجه کافی نمایی چرا که هرکس به احکام صریح قرآن و سنت اهتمام بورزد و از سخنان فقها نیز در راه اجتهاد و تفسیر کلمات و جملات مشترک المعنی کمک بگیرد البته از هیچ کدام ز آنان کورکورانه تقلید ننماید و به بهانه این که گذشتگان بر سنت اشراف داشته و همه چیز را گفته اند دست از تحقیق بر ندارد بلکه همانند آن ها به تحقیق و بررسی بپردازد و در پی فهم مسائل بوده و خود را مرهون آنان به خاطر افاداتشان دانسته از آنان به خاطر اینکه اکثر سخنانشان درست بوده است قدردانی نماید و آن ها را از لغزش معصوم نپندارد ( همانطور که خودشان نیز خود را چنین نپنداشته اند ) به راستی چنین کسی موفق و راهرو سلف صالح و پیرو سنت پیامبر و اصحاب بشمار می رود .
اما کسی که پا فراتر نهد و به خود زحمت تحقیق در مورد سخنان فقها نداده ، از آنچه ذکر کردیم اعراض نماید و با رای خویش به مبارزه با اصول ثابت بپردازد و آن ها را با مقیاس ذهن خود بسنجد پس خود گمراه شده ، دیگران را نیز به گمراهی خواهد کشاند و نیز کسی که همه این ها را نادیده گیرد و بدون علم مبادرت به صدور فتوا نماید کورتر و گمراه تر است . "
***************
فماذا بعد الحق الا الضلل
بعد از حق چیزی جز گمراهی نیست
سوره یونس آیه 32
حالا بزرگواری که وبلاگ زده ای و دوره راه می افتید که ملت رو ارشاد کنی ابتدا به حرف علمای خودت توجه کن ، یاد بگیر بیاموز بعد کل این ملت در خدمت شما .
آثاری که در روایات برای قیام موعود آخرالزمان برشمرده شده است:
1.ثروتها بطور مساوی تقسیم میشوند
هنگامیکه بواسطه ظهور امام زمان دنیا پر از عدالت شود،ثروتهای جهان بطور مساوی تقسیم خواهد شد؛چنانچه امام محمد باقر فرمودند:وقتی قائم ما اهل بیت قیام کند،ثروت را بطور مساوی تقسیم میکند و عدالت را در میان مردم پیاده مینماید.1
2.رضایت و خشنودی همگانی است
رسول اکرم میفرمایند:ساکنان آسمان ، مردم زمین ، پرندگان هوا، درندگان صحراها و ماهیان دریاها - همه و همه - از او خشنود خواهند بود.2
3.فقر و بی نوایی ریشه کن خواهد شد
در پرتو عدالت حضرت بقیه الله ، عموم مردم بی نیاز خواهند شد،چنانچه در حدیث آماده است ،زمانی برای مردم پیش می آید که انسان صداقت از طلا را با خود بر می دارد؛تا آنها را در راه خدا انفاق کند،ولی نیازمندی را پیدا نمیکند که این صدقه را قبول کند.3
4.همه مردم در امنیت بسر خواهند برد؛
چنانچه امیرالمومنین میفرمایند:دشمنی از دلها زدوده میشود،درندگان و چهار پایان با یکدیگر سازش میکنند،یک زن طبقی بر سر گذاشته و از عراق تا شام (از شرق تا غرب) تنها سفر میکند،همه جا قدم بر سرزمین سبز و خرم میگذارد،در حالیکه درنده ای او را نمی آزارد و دچار ترس و وحشت نمیشود.4
بعد مسائل کلی مطرح شد.ایشان در همه حرفها،تاکیدش روی مسائل اخلاقی بود.
یادم نمیرود؛قبل از اینکه وارد این جلسه شوم ،وضو گرفتم و دو رکعت نماز خواندم و گفتم:خدایا خودت از نیت من باخبری؛هرطور صلاح میدونی اینکارو به سرانجام برسون.بعدها در دست نوشته های او هم خواندم که نوشته بود:برای جلسه خواستگاری با وضو وارد شدم و همه کارها را به خدا واگذار کردم.
زن هنوز کاملا وارد اتوبوس نشده بود که راننده ناغافل در رو بست و چادر زن لای در گیر کرد. داشت بازحمت چادر رو بیرون میکشید که یه زن نسبتا بدحجاب طوری که همه بشنوند گفت: آخه این دیگه چه جور لباس پوشیدنه؟ خودآزاری دارن بعضی ها !
زن محجبه، روی صندلی خالی کنار اون خانم نشست و خیلی آرام طوری که فقط زن بدحجاب بشنوه گفت:
من چادر سر می کنم ، تا اگر روزی همسر تو به تکلیفش عمل نکرد ، و نگاهش را کنترل نکرد ، زندگی تو ، به هم نریزد . همسرت نسبت به تو دلسرد نشود. محبت و توجه اش نسبت به تو که محرمش هستی کم نشود. من به خودم سخت می گیرم و در گرمای تابستان زیر چادر از گرما اذیت می شوم، زمستان ها زیر برف و باد و باران برای کنترل کردن و جمع و جور کردنش کلافه می شوم، بخاطر حفظ خانه و خانواده ی تو.
من هم مثل تو زن هستم. تمایل به تحسین زیبایی هایم دارم. من هم دوست دارم تابستان ها کمتر عرق بریزم، زمستان ها راحت تر توی کوچه و خیابان قدم بزنم. اما من روی تمام این خواسته ها خط قرمز کشیدم، تا به اندازه ی سهم ِ خودم حافظ ِ گرمای زندگی تو باشم. و همه اینها رو وظیفه خودم میدونم.
چند لحظه سکوت کرد تا شاید طرف بخواد حرفی بزنه و چون پاسخی دریافت نکرد ادامه داد: راستی… هر کسی در کنار تکالیفش، حقوقی هم دارد. حق من این نیست که زنان ِ جامعه ام با موهای رنگ کرده ی پریشان و لباسهای بدن نما و صد جور جراحی ِ زیبایی، چشم های همسر من را به دنبال خودشان بکشانند.
حالا بیا منصف باشیم. من باید از شکل پوشش و آرایش تو شاکی باشم یا شما از من؟
زن بدحجاب بعد از یک سکوت طولانی گفت: هیچ وقت به قضیه این طور نگاه نکرده بودم … راست می گویی. و آرام موهایش رو از روی پیشانیش جمع کرد و زیر روسریش پنهان کرد.
بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم وجود صهیونیست ها در 25 سال آینده به تیتر یک اکثر رسانه های صهیونیستی، بین المللی و منطقه ای تبدیل شد.
به گزارش گروه بین الملل فرهنگ نیوز، هزاران نفر از اقشار مردم از شهرهای مختلف کشور صبح دیروز با حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر انقلاب در این دیدار پایان یافتن منافع نامشروع آمریکایی ها در ایران را علت اصلی کینه ورزی و دشمنی پایان ناپذیر آنها با جمهوری اسلامی و ملت ایران برشمردند.
حضرت آیت الله خامنه ای، اقدام تاریخی امام خمینی در دادن لقب «شیطان بزرگ» به امریکا را، حرکتی بسیار پرمغز برشمردند و افزودند: رئیس همه شیطانهای عالم، ابلیس است، اما ابلیس کارش فقط اغوا و فریب است در حالیکه آمریکا هم اغوا می کند، هم کشتار هم تحریم و هم فریب و ریاکاری.
اما نکته حائز اهمیت که مورد توجه عموم رسانه های بین المللی نیز قرار گرفته است اظهارات معظم له درباره آینده رژیم اشغالگر قدس می باشد. ایشان با اشاره به جعلی بودن دولت صهیونیستی افزودند: برخی صهیونیست ها گفته اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته ای، 25 سال از دغدغه ایران آسوده شده ایم اما ما به آنها می گوییم شما 25 سال آینده را، اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.
رهبر انقلاب تأکید کردند: در همین مدت نیز روحیه اسلامی مبارز، حِماسی و جهادی، صهیونیست ها را راحت نخواهد گذاشت. در ادامه می تواند بازتاب سخنان معظم له در رابطه با عدم وجود صهیونیست ها در 25 سال آینده را در رسانه های بین المللی و منطقه ای مشاهده کنید.
شاید تا همین چند سال پیش، یکی از سختترین روزها و لحظههای زندگیات، آن وقتهایی بود که فیلم دوربین عکاسیتان را پیش عکاسباشی شهر میبردی تا عکسهای خانوادگیتان را ظاهر کنی.
آن روزها نه پوشیده بودن عکسهای تو و دیگر اعضای خانواده، و نه محجوب و ناچار بودن عکاس باشی که دست قضای روزگار او را مشغول به آن شغل کرده بود هیچکدام نمیتوانست از اضطراب و معذب بودن تو، در وقت ظاهر شدن عکسها پیش نگاه عکاسباشی بکاهد.
امروز اما تو خودت عکسها را بیهیچ اجبار و ناچاری تنها با یک لمس ساده، ظاهر میکنی و بجای چشمان عکاس باشی شهر، اینبار هزاران نامحرم شاهد سیمای تو میشوند. گذر روزگار چهها که بر سر آدمی نمیآورد. میبینی خواهرم؟
این روزها نامحرمان برای ورود به حریم قلبت، تو را با لفظ «بانو» خطاب میکنند و با گفتن «چقدر بهتون میاد»، حجابت را ستایش میکنند! تو نیز در این میانه با حجابت فخر میفروشی و با این توصیفات خشک و خالی، حالی به حالی میشوی و از خوشحالی در پوست خود نمیگنجی!
اما براستی تا چند سال پیش چه کسی فکر میکرد، بانوی مذهبی ما با آن حریم قدسی، آلبوم عکسهای فردی و دستجمعی و خانوادگی و دورهمیهای خود را در اینترنت و پیش نگاه نامحرمان به اشتراک بگذارد؟ بیشک هیچکس! شاید اگر بر فرض مثال پنج سال به عقب برگردیم و کسی بگوید چند سال بعد چنین اتفاقی رخ خواهد داد، هیچکس باور نمیکرد این شوخی بیمزه را!
تو با این اوصاف باز مدام عکسهای محجبه خود را به آدرس محله نامحرمان ناکجا آباد ارسال میکنی و مذبوحانه افتخار میکنی به چادری بودنت! آنوقت با تبختر و تفاخر فریاد میکشی «من حجاب را دوست دارم»! افسوس و صد افسوس! براستی حجاب اگر با عفاف همراه بود، بیشک مانع از نظر نامحرم و تحسین او میشد، و حالا که نیست خودش ابزاری برای بهتر دیده شدن است!
آری امروز چادر این یادگار پاک و نیک، حکایت مظلومانه و غریبی دارد. میدانم چادر را ارث بردهای از مادر، اما کاش سهم الارث خود از عفاف و حیا را از قلم نمیانداختی.
ما را در این سالها همچون قورباغههای بیچاره پختند و ما وقتی متوجه شدیم چه بر سر روزگارمان آمده که جزغاله شده بودیم! هفته اول تصاویر مذهبی، هفته دوم تصاویر گل و باغچه خانه، هفته سوم تصاویر وسایل شخصی، هفته چهارم تصویر کتابها، هفته پنجم تصویر فرش و سقف و طاقچه اتاق، هفته ششم تصویر چادر و روسری، هفته هفتم تصویر دست و ناخن و انگشت و انگشتر، و بعد از آن هم دیگر گریزی از گذاشتن تصویر چهره – ولو دور و محو و مبهم و تار و ریز نیست! این سیر تنزل، همان استدراج اشراقیهاست که مشابه دستورالعمل پخت قورباغه در غرب است!
و من و تو چه ساده انگارانه خیال کردیم رسالت ابزارهای ارتباطی برداشتن فاصله میان ما و دوستانمان است و به عبارتی تسهیل کننده روابط متقابل است، غافل از آنکه این ابزارها همراه با حذف فاصلههای ارضی، حریم سماوی ما را برچیدند!
Every soul will know the taste of death. You will get your recompense in full on the Day of Resurrection; and he who is spared the Fire and finds his way to Paradise will meet his desire. As for the life of this world, it is nothing but a merchandise of vanity.185
هر كسى مرگ را مىچشد ؛ و بدون ترديد روز قيامت پاداشهايتان به طور كامل به شما داده مىشود . پس هر كه را از آتش دور دارند و به بهشت درآورند مسلماً كامياب شده است ؛ و زندگى اين دنيا جز كالاى فريبنده نيست .«آیه 185سوره آل عمران»
✿
مقام معظم رهبری:
اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم،رییس فضای مجازی کشور میشدم!
رایانه ها و فضای مجازی و سایبری که الان در اختیار شماست،
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید ،میتوانید یک کلمه حرف درست خودتان را
به هزاران مستمعی که شما را نمیشناسند ،برسانید!
این فرصت فوق العاده ای است؛
مبادا این فرصت را ضایع کنید !
اگر ضایع شد خداوند متعال از من و شما روز قیامت سوال خواهد کرد!
1391/7/20
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
مشکل کارهای ما اینه که برای رضای همه کار میکنیم،جز خدا"شهیدابراهیم هادی"
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
شهادت تیر و ترکش نیست؛آنروز که خدا را باهمه چیز و در همه جا دیدیم و نشان دادیم،شــــــهـــیــــد شده ایم
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
در زمین عشـــقـــی نیست که زمینت نزند،آســمــــان را دریاب
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
تنها و تنها خــــــداست که می ماند